Селаковић је указао да су, од 10 највећих извозника у Русију из Србије, њих девет страни инвеститори, који су препознали трговинске преференцијале којима наша земља располаже. „То је једна од одличних ствари које сам чуо. Тај позитиван пример и добру вест која Србију чини конкурентном, треба да ширимо, поготово данас у политички трусним временима. Политика Србије омогућава да и у најтежим тренуцима по светску економију у временима пандемије бележимо најмањи економски пад, односно највећи раст у Европи“, објаснио је шеф српске дипломатије. Како је додао, разговарао је са руководиоцима Сајма о њиховим жељама да обнове сарадњу са Београдским и другим нашим сајмовима, али и са представницима готово свих компанија, као и да размене информације о томе како тече склапање послова у Русији, које су предности, а које отежавајуће околности. Такође, министар је напоменуо да ПKС помаже компанијама које се труде да у тешком времену пандемије нађу озбиљне партнере, закључују послове, остварују профит и повећавају српски извоз у Русију. Директор маркетинга ПKС Марко Обрадовић истиче да је "Продекспо" сајам на коме српске компаније традицонално праве одличне уговоре и добре послове и указује да је интересовање велико. Уз захвалност министру Селаковићу на посети, али и на укупној помоћи и подршци коју, каже, држава пружа у интернационализацији бизниса домаћих компанија, Обрадовић је министру, у име ПKС уручио плакету за његово залагање за унапређење привреде. Директор Представништва ПKС у Русији Дејан Делић прецизирао је да су међу 11 компанија оне које се баве производњом и прерадом воћа и поврћа, смрзнутог и сушеног, произовђачи млекарске индустрије, младих сирева, намаза, месне индустрије и деликатеса. Како је додао, сви они имају могућност да досадашње договоре унапреде и да се упознају са новим пословним партнерима. Да руско тржиште има интерес за српским прехрамбеним производима, потврђују и представници компанија, међу којима је ИТН група, која, према речима директорке продаје Мирјане Николић, извози око 11.000 тона смрзнутог воћа. Николић очекује нове послове након сваког сајма, а према њеним речима, сајам такође користе и као прилику да се виде са постојећим купцима у Русији, са којима годинама уназад сарађују. Додаје да, осим замрзнутог програма, са којим су већ присутни, сада представљају и Будимкине производе, јер имају план да руском тржишту понуде џемове, мармeладе, сокове, пирее и зимнице. Међу компанијама које се представљају је и Kарнекс, која више од пет година излаже на Московском сајму, а директорка маркетинга у тој компанији Оливера Папистијевић каже да су били чак и награђивани, што, према њеном мишљењу, доказује да та компанија задовољава потребе тако великог и захтевног тржишта. „Продекспо“ се одржава у Москви од 12. до 16. априла, а у организацији Привредне коморе Србије и Развојне агенције Србије, своју понуду и извозни потенцијал промовише 11 српских компанија које запошљавају више од 3.500 људи и на захтевно руско тржиште извозе прехрамбене производе у вредности већој од 50 милиона долара. |